درحال بارگذاری...

گاوهایی که عینک واقعیت مجازی می‌زنند

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

گاوهایی که عینک واقعیت مجازی می‌زنند


گاوهایی که عینک واقعیت مجازی می‌زنند

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


این روز‌ها تقریباً همه ما با عینک‌های واقعیت مجازی آشنا هستیم، این نوع عینک‌ها علاوه بر انسان‌ها برای حیوانات نیز استفاده می‌شوند. به نقل از نیویورک پست، برای انسان‌هایی که در طول زمستان در داخل خانه گیر کرده‌اند، عینک واقعیت مجازی یک موهبت محسوب می‌شد، اکنون گاوها نیز در طول زمستان از عینک هوشمند استفاده می‌کنند. گاوها فکر می‌کنند بیرون و در یک زمین تابستانی هستند و به نظر می‌رسد که این نوع گاوها، شادتر از سایر گاوها باشند. این هدست‌ها با کمک دامپزشکان توسعه یافتند و در ابتدا در مزرعه‌ای در مسکو آزمایش شدند.

ایزت کوکاک، یک دامدار در ترکیه، عینک واقعیت مجازی را برای افزایش تولید شیر گاوها امتحان کرد و این کار نتایج مثبتی داشت. ایزت آن را روی دو گاو آزمود و شیر خروجی آنها از ۵.۸ گالن به ۷ گالن در روز رسید. ایزت که قبلاً برای افزایش بازدهی گاوها، موسیقی کلاسیک را مورد استفاده قرار می‌داد، اکنون از بازخورد حیوانات از طریق هدست‌ها بسیار راضی است، او می‌گوید آنها در حال تماشای یک مرتع سرسبز هستند، این به آنها روحیه می‌دهد و استرس کمتری دارند  و قصد دارد که مقدار هدست‌ها را افزایش دهد.

وزارت کشاورزی روسیه گفت: این سیستم  بر اساس این اصل توسعه یافته است که گاوها سایه‌های قرمز را بهتر از سایه‌های آبی و سبز درک می‌کنند.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی پهپاد سیرنگ عینک واقعیت مجازی گاو

این مطالب را هم بخوانید!

امنیت و حریم خصوصی در مل پاشی

آیا میدانید امنیت و حریم خصوصی در مل پاشی با پهپاد در چیست؟ نتیجه‌گیری: برای ایجاد محیطی امن و محافظت از حریم خصوصی در مل پاشی با پهپاد، لازم است تدابیر امنیتی مناسبی اعمال شود. این تدابیر می‌توانند شامل رمزنگاری داده‌ها، محدودیت دسترسی به پهپاد‌ها، اجرای قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی و...

ادامه مطلب »

مزایای اقتصادی کشاورزی هوشمند

آیا میدانید مزایای اقتصادی کشاورزی هوشمند در مقایسه با روشهای سنتی چیست؟ نقش کشاورزی هوشمند با روش سنتی چیست؟ . نتیجه‌گیری: کشاورزی هوشمند به عنوان یک ارتقاء نوین در صنعت کشاورزی، باعث بهبود بهره‌وری، مدیریت منابع بهینه‌تر، افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌ها می‌شود. این مزایا اقتصادی به توسع...

ادامه مطلب »

سموم کشاورزی (قسمت یازدهم)

معرفی سموم علفکش در محصولات مختلف کشاورزی

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116